Praca architekta nad projektem zaczyna się już w chwili podjęcia współpracy z Klientem, a kończy wraz z zakończeniem budowy.

Nieodłączną częścią pracy architekta jest współpraca z inwestorem dla uzyskania najlepszego rozwiązania, z uwzględnieniem jego potrzeb, oczekiwań i możliwości, przy jednoczesnej dbałości o jakość architektury.

Sporządzenie projektu architektonicznego dotyczy zarówno nowych budynków, jak i obiektów adaptowanych, remontowanych lub przebudowywanych, dlatego warto odpowiednio przygotować się do kontaktu z Klientem i znaleźć taki sposób współpracy, by sprawnie przeprowadzić proces projektowy. Aby spotkanie z inwestorem było podstawą owocnej współpracy, należy się do niego odpowiednio przygotować. Proponowane poniżej materiały mogą być dla architekta pomocą w budowaniu jakości Pracy z Klientem.


Zakres pracy architekta (Regulamin Honorariów Architekta - wersja ministerialna z 23.10.2003 - fragmenty).

Broszura na spotkanie z Klientem. Dzięki uprzejmości naszego Kolegi Grzegorza Lechowicza (MPOIA), prezentujemy praktyczną broszurkę – ankietę, która na teoretycznym modelu analizy zlecenia na projekt domu jednorodzinnego – przedstawia zagadnienia niezbędne do przedyskutowania z Klientem w celu otrzymania od niego informacji o rozwiązaniach materiałowych i instalacyjnych przyszłego projektu.


Materiały ze szkoleń:

  • Kontakt z klientem i negocjacje (MPOIA) pobierz: 1 2
  • Negocjacje z klientem (MPOIA) pobierz