Wyniki VII Edycji konkursu Programu Kształtowanie Przestrzeni Eko Przestrzeń Eko pomysł Eko ja, współorganizowanego przez IARP i Fundację Promocji Architektury SARP
Konkurs zrealizowano w oparciu o dofinansowanie MKiDN
Partnerstwo: FAKRO
pod patronatem NID, NCK, NIAiU, PLGBC i OSWBZ
i patronatem medialnym:
Z:A, Architektury-Murator oraz Architektury i Biznes
Jury obradujące w składzie:
1 |
Koordynator Krajowy Programu Kształtowanie Przestrzeni – Przewodnicząca |
Anna Kulińska |
2 |
Członek Podkomisji IARP – sędzia referent |
Ewa Szymańska- Sułkowska |
3 |
Przedstawiciel MKiDN |
Bogumiła Olkowska |
4 |
Przedstawiciel SARP, |
Grzegorz Stiasny |
5 |
Przedstawiciel – firmy FAKRO |
Małgorzata Respekta-Paszkiewicz |
6 |
Przedstawiciel NID |
Dominik Mączyński |
7 |
Przedstawiciel NIAiU |
Katarzyna Domagalska |
8 |
Przedstawiciel PLGBC |
Monika Kmera |
przyznało następujące nagrody:
Kategoria wiekowa 12-15
I miejsce: praca nr 5 "Czas na łąkę", praca indywidualna
Autor: Helena Prusak, klasa V, Pałac Młodzieży w Nowym Sączu.
II miejsce: praca nr 22 "Eco-kamienna", praca zbiorowa
Autorzy: Urszula Kosecka, Maja Bębenek, Lena Gołąb, Marcel Dobrucki, klasa V, Szkoła Podstawowa nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi im. Szarych Szeregów w Starachowicach.
III miejsce: prace nr 3 "Zamieszkaj w lesie", praca indywidualna,
Autor: Lena Kurkowska, klasa VI, Niepubliczna Szkoła Podstawowa Nowy Świat w Gdańsku-Osowa.
i praca nr 31 "Ekolica", praca indywidualna
Autor: Maria Magdalena Mikuła, klasa VII, Szkoła Podstawowa nr 74 im. Mikołaja Kopernika w Poznaniu.
wyróżnienie: praca nr 26, - praca indywidualna
Autor: Jan Leszczyński, klasa VII, Szkoła Podstawowa Nr 392 im. Jana Bytnara ps. Rudy w Warszawie,
Kategoria wiekowa 15-19
I miejsce : praca 34 "Urban Jungle" - praca zbiorowa,
Autorzy: Sebastian Michalczyk, Agnieszka Szlapa, klasa III, Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. K. Gzowskiego w Opolu.
II miejsce: praca nr 38 "Kwietny przystanek" - praca indywidualna
Autor: Marika Kostecka, klasa III, Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna II stopnia im. Jadwigi Kaliszewskiej w Poznaniu.
III miejsce: prace nr 42 - "Ekostacja" - praca zbiorowa
Autorzy: Karolina Kozieradzka klasa I, Alicja Jarochowska klasa III, Bartosz Andreczko klasa II, Liceum Ogólnokształcące Jana Pawła II w Warszawie.
Praca nr 30 "Rybnik w przyszłości"- praca zbiorowa
Autorzy: Patrycja Burda, Edyta Tebinka, Bogna Zając, klasa II, Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Śląskiej w Rybniku.
Wyróżnienie: praca nr 1 "Dbajnowo"- praca zbiorowa
Autorzy: Marcela Kiestrzyn, Paulina Malek, Adrianna Lipecka, Agata Budnik, Agata Fedder, klasa I, Liceum Ogólnokształcące im. Janusza Korczaka w Więcborku.
praca nr 29 "Ekourbanizacja"
Autorzy: Hanna Sobocik, Julia Pruszowska, Joanna Sobocińska, klasa III, Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Śląskiej w Rybniku.
Nagroda Specjalna: praca nr 33 Leaf Block Eco ? praca zbiorowa
Autorzy: Tomasz Morawietz, Tomasz Walerus, klasa III, Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. K. Gzowskiego w Opolu
Nagroda specjalna: praca nr 14 (opisowa)- praca indywidualna
Autor: Karolina Lizak, klasa I , Technikum Budownictwa i Architektury nr 1 im. prof. Zdzisława Mączeńskiego w Warszawie.
Uwaga!
prac indywidualnych lub grupach, zmiany formatu prac na PDF
oraz formy nadsyłania prac - przez formularz online.
Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie uczniów szkół podstawowych oraz szkół średnich z grup wiekowych 12-15 lat oraz 15-19 lat realizujących w roku szkolnym 2019/2020 program p.n. „Kształtowanie przestrzeni”.
W konkursie mogą wziąć udział uczniowie z placówek dotychczas nie objętych programem.
W tym roku uczestnicy w zespołach 3-5 osobowych szukać będą pomysłu na ekologiczną przestrzeń lub proekologiczne działanie. Pomysł należy przedstawić na planszy o wymiarach 50x70 cm w dowolnej technice.
Termin składania prac upływa 19 maja 2020 r.
Na zwycięzców czekają architektoniczne nagrody rzeczowe. Najwyżej ocenione prace wywalczą nagrody pieniężne dla swojej szkoły lub placówki. Uroczysta gala wręczenia nagród w Warszawie przyniesie dodatkowe niespodzianki.
Czytaj więcej: Eko-Pomysł. Rusza kolejna edycja konkursu w ramach Kształtowania Przestrzeni
Od października 2019 rozpoczęły się zajęcia Kształtowania Przestrzeni. W semestrze zimowym roku szkolnego 2019/20 w Programie biorą udział placówki z 15 Województw.
Pierwszy cykl zajęć będzie zrealizowany do 30 listopada 2019.
Nabór na kolejne semestry wciąż trwa - zachęcamy do rejestracji (http://www.izbaarchitektow.
Czytaj więcej: Kolejny etap w Programie Kształtowanie Przestrzeni
Zakończyła się pierwsza edycja organizowanego przez Izbę Architektów RP programu edukacyjnego „Kształtowanie przestrzeni”. Przez cały rok szkolny 2013/2014 blisko 1800 uczniów z 65 szkół ponadpodstawowych z całej Polski uczyło się podstawowych pojęć z zakresu architektury i urbanistyki. W planach na najbliższe lata jest również uruchomienie specjalnego programu edukacji architektonicznej dla uczniów ze szkół podstawowych oraz przygotowanie warsztatów architektoniczno-urbanistycznych dla dorosłych, przeprowadzanych podczas szczególnie ważnych imprez architektonicznych oraz w blokach tematycznych dla radnych samorządowych.
Czytaj więcej: Młodzież coraz chętniej uczy się architektury
Zachęcamy do obejrzenia wywiadu z Małgorzatą Gruszką i Dariuszem Śmiechowskim - koordynatorami programu edukacyjnego Izby Architektów RP pt. Kształtowanie przestrzeni.