Założenie własnej firmy, zwłaszcza w tak trudnej branży jak architektoniczna, z początku może wydawać się równie pociągające, co… przerażające. Wizja pełnej samodzielności oraz “bycia własnym szefem” z pewnością kusi, ale zanim dojdziemy do przyjemnego momentu rozdawania własnych wizytówek i realizowania śmiałych wizji architektonicznych, czekają nas formalności oraz kwestie organizacyjne, których ilość w pierwszej chwili może przyprawić o ból głowy.

Nowym działem “Start Up” staramy się ten ból nieco uśmierzyć i wyjść naprzeciw oczekiwaniom wszystkich, którzy aktualnie zadają sobie pytanie “Od czego zacząć?”. Celem zakładki jest nie tylko zainspirowanie do podjęcia działania, ale przede wszystkim wskazanie konkretnych kroków i rozwiązań, które umożliwią konsekwentne zrealizowanie pomysłu i osiągnięcie celu, jakim jest posiadanie własnej firmy architektonicznej.

Zakładkę “Start Up” kierujemy zarówno do młodych członków Izby Architektów, którzy właśnie uzyskali uprawnienia architektoniczne i stawiają pierwsze samodzielne kroki w zawodzie, jak i doświadczonych projektantów, którzy po okresie pracy w biurze architektonicznym poczuli, że nadszedł czas podążyć własną drogą.

Niezależnie, do której z tych grup należysz, liczymy, że “Start Up” dostarczy wszelkich niezbędnych na początku działalności informacji. W tym dziale Warsztatu Architekta omówimy kolejne etapy zakładania firmy, potrzebne do jak najszybszego i najsprawniejszego startu. Rozpoczniemy od podstaw, takich jak formalności urzędowe i prawne czy możliwości zapewnienia finansowania; przeprowadzimy przez ważne etapy związane z organizacją pracy w biurze czy zatrudnianiem nowych pracowników; omówimy metolodogie związane z zarządzaniem projektami, wyceną czasu i kosztu pracy, jak i pozyskiwaniem i utrzymywaniem klientów.

Liczymy, że “Start Up” dostarczy wiedzy praktycznej i potrzebnej.

Życzymy miłej lektury i… powodzenia!
Redakcja portalu WarsztatArchitekta.pl